Pages

Sunday, April 3, 2011

Tentang dia?Tidak.Tentang Saya~

Bila hati berbunga riang, pasti ada yang mengganggu. Saya tidak minta yang bukan2, cuma sedikit masa untuk saya. Ya, saya tidak pernah meraikan hari lahir atau apa saja dengan orang2 kesayangan saya. Apa yang saya lakukan pada hari-hari penting saya sendirian? Sama ada saya keluar berseorangan sambil makan sepotong kek di cafe, atau menyambut bersama kawan baik saya, atau hanya mengurungkan diri di dalam bilik. Hanya pernah menyambut hari lahir saya bersama rakan sekerja sebab kami sering meraikan hari lahir staff setiap bulan.

Seperti yg bos saya pernah kata, hidup awak membosankan dengan rutin pergi kerja, balik rumah tanpa hiburan. Itu memang life saya sejak kecil. Boleh dibilang dengan jari siapa rakan baik saya. Boleh tahu siapa yang betul2 kenal saya. Sudah terbiasa independant. Segalanya sendiri. Itu adalah satu daripaada sikap saya.

Keras kepala? Ya. Jika saya kata 1, ianya mesti 1. Bukan 2, bukan 3. Bukan suka memerintah, tetapi saya sudah penat mengikut arahan orang. Bila saya memikirkan tentang orang lain, saya makan hati. Jadi, saya tidak kira jika orang lain sakit hati dengan saya, asalkan saya puas hati dengan apa yang saya mahukan. Kita tidak boleh puaskan hati orang lain jika kita sendiri menyakiti diri sendiri.

Paling penting, saya sayang family saya. Saya lakukan apa saja untuk mereka. Saya bekerja untuk mereka, bukan untuk diri saya. Saya puas dengan kesenangan yang family saya telah berikan kepada saya dulu. Biar saya balas jasa mereka. Mereka berhak untuk segalanya.

Hanya di sini saya mampu meluahkan rasa kecewa, gembira, sedih & segalanya. Tiada siapa saya mampu kongsi rasa hati. Being independent is the biggest challenge in your life.

No comments:

Post a Comment